logo



გახდი წარმატებული მერმისთან ერთად !!!

სასწავლო ცენტრი მერმისი წესდება

ვამტკიცებ

შპს სასწავლო ცენტრი-მერმისის

დირექტორი                     ლალი აბაშიძე

თარიღი: 02.09.2015

სასწავლო ცენტრი მერმისი

 

წესდება

ქალაქი ქუთაისი ზვიად გამსახურდიას

პირველი შესახვევი N 8

  1. ზოგადი დებულებანი

1.1. ქ.ქუთაისის შეზღუდული პასუხისმგებლობის საზოგადოება სასწავლო ცენტრი მერმისი  დაწესებულება, შემდგომში მოხსენიებული როგორც სკოლა შექმნილია საქართველოს კანონმდებლობის საფუძველზე, საიდენტიფიკაციო ნომერი: 212702912

1.2. სკოლა თავის საქმიანობაში ხელმძღვანელობს საქართველოს კონსტიტუციით, საქართველოს ზოგადი განათლების შესახებ კანონით, საქართველოს კანონით მეწარმეთა შესახებ, სხვა კანონებითა და კანონქვემდებარე აქტებით, აღნიშნული დებულებით, სკოლის შინაგანაწესით და სკოლის სხვა ლოკალური აქტებით.

1.3. სკოლის სრული სახელწოდებაა:  „შეზღუდული პასუხისმგებლობის საზოგადოება   სასწავლო ცენტრი მერმისი“

სკოლის შემოკლებული სახელწოდებაა:  შპს სკოლა მერმისი

სკოლის სახელწოდებაა ინგლისურად: LTD. School MERMISI

1.4. სკოლა შექმნილია სამოქალაქო და მეწარმეთა შესახებ კანონის შესაბამისად, კერძო სამართლის იურიდიული პირის სახით დაფუძნებული ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულება. ის წარმოადგენს კომერციულ ორგანიზაციას და მისი საქმიანობის ძირითადი მიზანია საგანმანათლებლო მოMსახურეობა (დაწყებითი, საბაზო და საშუალო საფეხურზე).

1.5. სკოლის დამფუძნებელი. ლალი აბაშიძე ,პირადი ნომერი /6000102 6078-100%/

1.6. სკოლის დამფუძნებლის ფუნქციები და მოვალეობები განსაზღვრულია შპს. სასწავლო ცენტრი მერმისი წესდებით

1.7.სკოლის ქონება წარმოადგენს შპს სას წავლო ცენტრი მერმისის    საკუთრებას.

1.8. სკოლას გააჩნია იურიდიული პირის სტატუსი და ითვლება დაფუძნებულად მოქმედი კანონმდებლობის შესაბამისად რეგისტრაციის მომენტიდან;

1.9. სკოლას აქვს დამოუკიდებელი ბალანსი, ანგარიშები ბანკში, ორგანიზაციის სახელწოდებით და სიმბოლიკით ბეჭედი,  ტიტულიანი ფურცელი და სხვა ატრიბუტიკა.

1.10. სკოლას უფლება აქვს  დადგენილი წესით, თავისი სახელით გახსნას პირადი ან საკრედიტო ანგარიშები ორგანიზაციებში (საკრედიტო); საკუთარი  სახელით დადოს გარიგებები, შეიძინოს  ქონებრივი და  პირადი არაქონებრივი უფლებები და მოვალეობები, გამოვიდეს მოსარჩელედ ან/და მოპასუხედ სასამართლოში.

1.11. სკოლის მფლობელობაში მყოფი ქონების მესაკუთრე (ასეთის არსებობის შემთხვევაში) პასუხს არ აგებს თავისი ქონებით სკოლის ვალდებულებებზე.

1.12. სკოლა თავისი საქმიანობის შესახებ წარადგენს ინფორმაციას   სტატისტიკის, საგადასახადო და სახელმწიფო სხვა ორგანოებში კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

1.13. სკოლა უზრუნველყოფს ქვემოთ ჩამოთვლილი დოკუმენტების საჯაროობას:

– სკოლის დებულება/შინაგანაწესი, მასში შეტანილი ცვლილებები ან/და დამატებები;

– სკოლის სახელმწიფო რეგისტრაციის  მოწმობა;

– დამფუძნებლის გადაწყვეტილება სკოლის დირექტორის დანიშვნასთან დაკავშირებით;

– სკოლის სტრტეგიული განვითარების გრძელვადიანი  (6 წელი) და მოკლევადიანი (1 წელი) გეგმა;

1.14. სკოლას არ გააჩნია ფილიალები და წარმომადგენლობები;

1.15. დაუშვებელია პოლიტიკური პარტიების, საზოგადოებრივ-პოლიტიკური და რელიგიური ორგანიზაციების/მოძრაობების ორგანიზაციული სტრუქტურების  სკოლაში შექმნა.

1.16. სკოლაში ორგანიზებულ საგანმანათლებლო პროცეს აქვს საერო ხასიათი.

1.17. სკოლაში საგანმანათლებლო პროცესი მიმდინარეობს ქართულ ენაზე. სკოლაში  უცხო ენად ისწავლება ინგლისური და რუსული.

1.18. საგანმანათლებლო საქმიანობის და შეღავათების უფლება სკოლას ენიჭება მოქმედი კანონმდებლობის შესაბამისად, მისთვის ავტორიზაციის/აკრედიტაციის მოპოვების მომენტიდან;

1.19. სკოლის სახელმწიფო აკრედიტაცია/ავტორიზაცია ხორციელდება სახელმწიფოს მიერ დადგენილი წესით.

1.20. სკოლის, ავტორიზაციის/აკრედიტაციის/ლიცენზირების გავლის შედეგად, სახელმწიფო სტატუსად განსაზღვრულია:ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულება;

1.21. სკოლის ადგილმდებარეობა (ფაქტობრივი მისამართი):   ქ.ქუთაისი ზვიად გამსახურდიას პირველი  შესახვევი N 8         ელექტრონული ფოსტა: www.mermisi_school@yahoo.com

 

1.22. ორგანიზაციულ სამართლებრივი ფორმა: შეზღუდული პასუხისმგებლობის საზოგადოება.

1.23. სკოლა საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად პასუხისმგებელია განათლების ხარისხზე და სახელმწიფო სტანდარტებთან მის შესაბამისობაზე. საგანმანათლებლო პროცესში გამოყენებული სწავლება-სწავლის  მეთოდების, ფორმების, ინსტრუმენტების ადეკვატურობაზე და მათ შესაბამისობაზე მოსწავლეთა ასაკობრივი ფსიქო-ფიზიოლოგიურ თავისებურებებთან, მისწრაფებებთან, ინტერესებთან, შესაძლებლობებთან, შრომისა და ჯანმრთელობის დაცვის მოთხოვნებთან;

1.24. სკოლაში მოსწავლეთა კვება უზრუნველყოფილია ინდმეწარმე დემური ჯანელიძესთან   ხელშეკრულების გაფორმების გზით. კვების ბლოკი განთავსებულია სპეციალურად ამ მიზნისათვის გამოყოფილ სკოლის ფართში. სკოლის საგაკვეთილო ცხრილში, გაკვეთილებს შორის გათვალისწინებულია საკმარისი ხანგრძლივობის  შესვენება მოსწავლეთა კვების ორგანიზებისათვის.

 

  1. სკოლის საქმიანობა, მიზნები და ამოცანები

2.1. სკოლა თავის საქმიანობას საგანმანათლებლო სფეროში წარმართავს მომსახურების გზით, საქართველოს კანონმდებლობის და ამ დებულების შესაბამისად.

2.2. სკოლის საქმიანობის საგანს წარმოადგენს დაწყებითი, საბაზო და საშუალო ზოგადსაგანმანათლებლო პროგრამების განხორციელება შესაბამისი საფეხურის სახელმწიფო ავტორიზაციის/აკრედიტაციის გავლის შემდეგ;

 

2.4.  სკოლის მისია

სკოლა  მიზნად ისახავს შექმნას ხელსაყრელი პირობები ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებების მატარებელი, თავისუფალი, ტოლერანტი, პატრიოტი პიროვნების ჩამოყალიბებისათვის. განუვითაროს მოზარდს გონებრივი და ფიზიკური უნარ-ჩვევები, მისცეს საჭირო ცოდნა, დაამკვიდროს ჯანსაღი ცხოვრების წესი, მოსწავლეებს ჩამოუყალიბოს ლიბერალურ და დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებული სამოქალაქო ცნობიერება და დაეხმაროს მათ ოჯახის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გაცნობიერებაში.

სკოლის მისიაა   სასკოლო საზოგადოებას (მოსწავლე,მასწავლებელი,მშობელი) ბაზარზე არსებული მაღალი კონკურენციის გამო შესთავაზოს განსხვავებული სერვისი:

1)  გახანგრძლივებული სწავლება 18.00 საათამდე გაკვეთილების ადგილზე მოსამზადებლად I-VIII კლასში;

2)  ორჯერადი კვება

 

3) ინგლისური ენის და მათემატიკის  გაძლიერებული სწავლება;

4) მეორე უცხო ენის (რუსულის) სწავლება მესამე კლასიდნა;

5)  ჭადრაკის წრე  პირველი-მეოთხე კლასებში;

6) სწავლების საშუალო საფეხურზე  სასკოლო სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ საგნებში  დამატებითი საათების შეთავაზება წრეების  სახით.

7) საცურაო აუზის მომსახურება.

2.5. პიროვნების, საზოგადოების და სახელმწიფოს ინტერესებიდან გამომდინარე სკოლა ახორციელებს სწავლებას და აღზრდას, უზრუნველყოფს უსაფრთხო გარემოს  და მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებისათვის საჭირო პირობების შექმნას, მათ შორის თვითგანათლებისა და დამატებითი განათლების მიღების შესაძლებლობას.

2.6. სკოლის საქმიანობა ეფუძნება დემოკრატიის, ჰუმანიზმის და საჯაროობის პრინციპებს. ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებების, ადამიანის ჯანმრთელობისა და სიცოცხლის, პიროვნების თავისუფალი განვითარების, მოქალაქეობრიობის პრიორიტეტულობას.

2.7. სკოლა ახორციელებს სასწავლო პროცესს ეროვნული სასაწავლო გეგმის მოთხოვნათა/სტანდარტების შესაბამისად (შესაბამისი საფეხურის სახელმწიფო ავტორიზაციის/აკრედიტაციის გავლის შემთხვევაში).

I საფეხური – დაწყებითი ზოგადი განათლება;

II საფეხური – საბაზო ზოგადი განათლება;

III საფეხური – საშუალო (სრული) ზოგადი განათლება;

2.8. სკოლის საგანმანათლებლო შინაარსი  განისაზღვრება  სასწავლო პროგრამებით, რომლებსაც დამოუკიდებლად ამტკიცებს და ახორციელებს სკოლა. ძირითადი საგანმანათლებლო პროგრამები სკოლაში შემუშავებული არის სახელმწიფოს მიერ დამტკიცებული ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნების, საგნობრივი სტანდარტების შესაბამისად და უზრუნველყოფს ძირითადი საგანმანათლებლო პროგრამების შედეგების მიღწევას მოსწავლეების მიერ.

2.9. ძირითადი სასკოლო-სასწავლო პროგრამების დაუფლება, მოსწავლის პიროვნული შესაძლებლობებისა და მოთხოვნების გათვალისწინებით ხორციელდება მოსწავლის უშუალო მონაწილეობით . მოსწავლის და მშობლის (კანონიერი წარმომადგენლის) სურვილის არსებობისას  სკოლა მოსწავლეებს სთავაზობს  გაკვეთილების  მომზადებას გახანგრძლივებული დღის რეჟიმით 9.00 სთ-დან 18.00 სთ-მდე

2.10. სახლში, ინდივიდუალური სასწავლო გეგმით  სწავლება ხორციელდება სამედიცინო–საკვალიფიკაციო კომისიის  ან/და ფსიქოლოგიური–სამედიცინო–პედაგოგიური კომისიის გადაწყვეტილებით. შესაძლებელია ამ ფორმების კომბინაცია სასწავლო პროგრამის ათვისების მიზნით.

2.11. მოსწავლის მშობლის (კანონიერი წარმომადგენლის) სურვილის/ინტერესის არსებობისას სკოლაში შეიძლება გაიხსნას  პროფილური კლასები. განხორციელდეს დამატებითი (სტანდარტს ზემოთ) საგანმანათლებლო პროგრამები.

2.12. კონკრეტული სასკოლო ზოგადსაგანმანათლებლო პროგრამის ფარგლებში, მოქმედებს სახელმწიფო საგანმანათლებლო სტანდარტი.

2.13. ზოგადი განათლების დაწყებითი საფეხურის  ამოცანებს წარმოადგენს: მოსწავლეების აღზრდა და განვითარება, მათ მიერ კითხვის, წერის, თვლის დაუფლება. კრიტიკული აზროვნების, თვითკონტროლის, ქცევისა და მეტყველების, პირადი ჰიგიენისა და ჯანსაღი ცხოვრების წესის საფუძვლების და ძირითდი უნარების დაუფლება.

ზოგადი განათლების დაწყებითი საფეხური წარმოადგენს საფუძველს საბაზო (II საფეხური) განათლების მისაღებად. სწავლების პირველ საფეხურზე წარმოდგენილია დამატებითი ზოგადსაგანმანათლებლო პროგრამები, რომლებიც მიმართულია მოსწავლეთა განვითარებაზე და შესაძლებლობას იძლევა შემდეგ საფეხურზე საგანმანათლებლო პროგრამების წარმატებული ათვისებისათვის.

მშობლებისა და მოსწავლეების არჩევით,  სავალდებულო საგნებთან ერთად  შესაძლებელია შემოტანილ იქნას ეროვნული სასწავლო გეგმით გაუთვალისწინებელი დამატებითი საგანმანათლებლო და სააღმზრდელო მომსახურება.

2.14. ზოგადი განათლების საბაზო საფეხურის ამოცანას წარმოადგენს: მოსწავლის ინტერესების, უნარების და მიდრეკილებების განვითარებისათვის, როგორც პიროვნების ჩამოყალიბებისა და  აღზრდისათვის, შესაბამისი პირობების შექმნა.

ზოგადი განათლების საბაზო საფეხური წარმოადგენს საფუძველს საშუალო/სრული (III საფეხური) განათლების მისაღებად.

2.15. ზოგადი განათლების საშუალო საფეხურის ამოცანას წარმოადგენს: მოსწავლეთა მოტივირება შემეცნების და შემოქმედებითი უნარების განვითარებისათვის, დამოუკიდებლად სწავლის უნარების ჩამოყალიბება/განვითარება. აუცილებელი საგნებთან ერთად მოსწავლეთა  პიროვნული შესაძლებლობების, უნარების და ინტერესთა გათვალისწინებით  ისწავლება არჩევითი საგნები.

2.16. სკოლა ახორციელებს ზოგადსაგანმანათლებლო პროგრამებს: ზოგადი განათლების დაწყებითი საფეხურის, ზოგადი განათლების საბაზო საფეხურის და ზოგადი განათლების საშუალო საფეხურის.

2.17. სკოლის დაწყებით, საბაზო და საშუალო საფეხურის ზოგადსაგანმანათლებლო პროგრამები უზრუნველყოფს ზოგადი განათლების სფეროში სახელმწიფო სტანდარტს და მოიცავს სასკოლო-სასწავლო გეგმას, საგნობრივ პროგრამებს და სხვა. რომლებიც უზრუნველყოფენ მოსწავლეთა ზნეობრივ და სულიერ განვითარებას, აღზრდას და წიგნიერებას.

 

2.18. სკოლას შეუძლია მოსახლეობას, ორგანიზაციებს, დაწესებულებებს შესთავაზოს და განახორციელოს დამატებითი საგანმანათლებლო მომსახურება, რომლებიც არ არის გათვალისწინებული სახელმწიფო სტანდარტით ზოგადი განათლების სფეროში და საგანმანათლებლო პროგრამები;

 

– ორგანიზება გაუწიოს, სასკოლო–სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული   დისციპლინების/საგნების სწავლებას სტანდარტს ზემოთ მომსახურების ფარგლებში (დამატებითი სააათები, განსხვავებული პროგრამა);

 

– შექმნას მოსწავლეთა მოსამზადებელი ჯგუფები, რომ მოხდეს ბავშვების ადაპტაცია სასკოლო ცხოვრების პირობებთან.

 

2.19. სკოლას ასევ შეუძლია განახორციელოს შემოსავლის მომტანი სხვა საქმიანობები, რომელიც არ ეწინააღმდეგება ამ დებულებას და მოქმედ კანონმდებლობას;

2.20. დამატებითი ფასიანი საგანმანათლებლო მომსახურების განხორციელების წესი:

– დამატებითი ფასიანი საგანმანათლებლო მომსახურების საჭიროების განსაზღვრა ხდება მოსწავლეთა/მშობელთა (კანონიერ წარმომადგენელთა) გამოკითხვით;

– სკოლა დაიანგარიშებს და ადგენს/ამტკიცებს დამატებითი საგანმანათლებლო მომსახურების ხარჯთაღრიცხვას და ტარიფიკაციას;

– სკოლა დებს ხელშეკრულებებს მშობლებთან (კანონიერ წარმომადგენლებთან) დამატებით–ფასიანი საგანმანათლებლო მომსახურების უზრუნველყოფასთან დაკავშირებით. ხელშეკრულების ფორმა დგინდება სკოლის მიერ;

– სკოლა დებს ხელშეკრულებებს პედაგოგებთან, დამატებით–ფასიანი საგანმანათლებლო მომსახურების შესრულებასთან დაკავშირებით:

– სკოლის დირექტორი გამოსცემს ბრძანებას  დამატებით-ფასიანი საგანმანათლებლო მომსახურების შექმნის შესახებ.

2.21. კანონმდებლობით დადგენილი წესით, დასახული მიზნების და ამოცანების  მისაღწევად სკოლას  უფლება აქვს:

– დამოუკიდებლად, ზოგადი განათლების შესახებ კანონის და კანონქვემდებარე აქტების, საგანმანათლებლო სტანდარტების შესაბამისად შეიმუშაოს   დაგანახორციელოს საგანმანათლებლო პროგრამები;

– შეიმუშაოს და დაამტკიცოს სასკოლო–სასწავლო გეგმა, სააღმზრდელო–საგანმანათლებლო  სამუშაოს წლიური გეგმა/პროგრამა და გაკვეთილების განრიგი  (ცხრილი);

– შეიმუშაოს და დაამტკიცოს სკოლის განვითარების პროგრამა/სტრატეგია, თანამშრომელთა სამუშაოს გრაფიკი, დამატებითი საგანმანათლებლო მომსახურების (გაკვეთილების) განრიგი;

– შეარჩიოს სწავლება–სწავლის/აღზრდის ფორმები, მეთოდები, საშუალებები კანონმდებლობით დადგენილ ფარგლებში;

–  ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისად, დამოუკიდებლად აირჩიოს სასწავლო პროცესის შეფასების სისტემა (ზოგადად შეფასება), ფორმები, მოსწავლეთა შუალედური შეფასების თანმიმდევრობა და პერიოდულობა;

– განახორციელოს დამატებითი საგანმანათლებლოპროგრამები დაუზრუნველყოს დამატებითი საგანმანათლებლო მომსახურება, მათ შორის ფასიანი მომსახურება ძირითადი საგანმანათლებლო მომსახურებისგან (სტანდარტს ზემოთ) დამოუკიდებლად, რომელიც განსაზღვრავს სკოლის სტატუსს და თავისებურებას;

– განახორციელოს დამატებითი ეკონომიკური საქმიანობა, რომელიც არ ეწინააღმდეგება კანონმდებლობას, სკოლის მიზნებს და ამოცანებს,  რომელიც უშუალოდ კავშირში არ არის საგანმანათლებლო მომსახურებასთან/პროგრამებთან და აღნიშნული საქმიანობა ხელს უწყობს სკოლის ძირითადი ფუნქციის (მიზნების) შესრულებას.

– ჩამოაყალიბოს ან/და მიიღოს მონაწილეობა საგანმანათლებლო ასოციაციების (ორგანიზციების) შექმნასა და საქმიანობაში;

2.22. სკოლა ვალდებულია:

– უზრუნველყოს სკოლის თანამშრომლების ხელფასის სრული და დროული გაცემა, მოქმედი კანონმდებლობის და შრომითი ხელშეკრულების (კონტრაქტის) პირობების შესაბამისად;

– უზრუნველყოს სკოლის თანამშრომლებისათვის უსაფრთხო სამუშაო პირობები;

– წარუდგინოს სახელმწიფო ორგანოებს სკოლის საქმიანობის შესახებ ინფორმაცია მოქმედი კანონმდებლობით განსაზღვრული წესით;

– უზრუნველყოს სკოლის უძრავი და მოძრავი ქონების სათანადო მდგომარეობაში შენახვა, დროულად შეასრულოს ქონების შეკეთება და რემონტი სკოლის მიზნის და ამოცანების შესაბამისად;

 

2.23. საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით სკოლა პასუხისმგებელია:

– სკოლის კომპეტენციას მიკუთვნებული ფუნქციების შეუსრულებლობისათვის;

–   სასკოლო–სასწავლო გეგმის შესაბამისად საგანმანათლებლო პროგრამების არასრულად განხორციელებისათვის.

– სასკოლო–საგანმანათლებლო პროცესის მიმდინარეობისას სკოლის მოსწავლეთა და თანამშრომელთა სიცოცხლეზე და ჯანმრთელობაზე;

– სკოლის მოსწავლეთა და თანამშრომელთა უფლებების და თავისუფლებების დარღვევაზე;

– საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებულ სხვა შემთხვევებში.

  1. სკოლაში სამუშაოს ორგანიზება

3.1. სკოლაში, დაწყებითი საფეხურის პირველ კლასში, მოსწავლეთა ჩარიცხვა ხდება კანონმდებლობით გათვალისწინებული ასაკიდან.

3.2. მშობლის (კანონიერი წარმომადგენლის) განცხადება სკოლაში ჩარიცხვასთან დაკავშირებით, როგორც წესი მიიღება სასწავლო წლის დაწყებამდე. სხვა ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლიდან მოსწავლის გადმოყვანისას განცხადების მიღება და ჩარიცხვა შესაძლებელია მთელი სასწავლო წლის განმავლობაში, სახელმწიფო საატესტატო პერიოდის(დამამთავრებელი კლასი) გამოკლებით.

3.3. სკოლაში, დაწყებითი საფეხურის პირველ კლასში, მოსწავლეთა ჩარიცხვა ხდება მშობლის (კანონიერი წარმომადგენლის) განცხადების საფუძველზე. განცხადებას თან უნდა ერთვოდეს:  მოსწავლის დაბადების მოწმობა (ორიგინალი)და ნოტარიულად დამოწმებული ასლი, 2 ფერადი ფოტოსურათი ზომით 3X4 სმ. მშობლების (კანონიერი წარმომადგენლის) პირადობის მოწმობის ან პასპორტის ასლი. ზემოთ აღნიშნული ერთ–ერთი დოკუმენტის წარმოუდგენლობა არ შეიძლება იყოს საფუძველი სკოლაში ჩარიცხვაზე უარის თქმის. სკოლის დაწყებით საფეხურზე მოსწავლეთა ჩარიცხვისას მხედველობაში მიიღება მათი მომზადების დონე. პირველი კლასის მოსწავლეების მიერ კლასების შევსება ხდება მშობლების (კანონიერი წარმომადგენლების) მხრიდან შემოსული განცხადებების შესაბამისად.

3.4. მშობლების (კანონიერი წარმომადგენლების) მიერ წარმოდგენილი დოკუმენტები რეგისტრირდება პირველ კლასში  მისაღებ მოსწავლეთა განცხადებების ჟურნალში. სკოლაში მოსწავლის ჩარიცხვა ხდება დირექტორის ბრძანებით.

3.5. იძულებით გადაადგილებულ პირები (დევნილებს), უცხო ქვეყნის მოქალაქეები ან მოქალაქეობის არმქონე პირები სარგებლობენ თანაბარი უფლებით საქართველოს მოქალაქეებთან ერთად მოსწავლეების სკოლაში ჩარიცხვისას.

3.6. სკოლის მიერ ორგანიზებული საგანმანათლებლო მომსახურება (I,II,III საფეხურზე) ფასიანია. ფასი განისაზღვრება სკოლის მიერ.

3.7. საბაზო და საშუალო საფეხურზე სწავლის უფლებას მოიპოვებს ყველა მოსწავლე, რომელმაც სრულად აითვისა პირველი საფეხურის საგანმანათლებლო პროგრამა.

3.8. სკოლის ნებისმიერ კლასში მშობლების (კანონიერი წარმომადგენლების)  განცხადების საფუძველზე მიიღებიან მოსწავლეები, რომლებმაც წარმატებით დაასრულეს წინა კლასი. განცხადებას თან უნდა ერთვოდეს მოსწავლის პირადი საქმე, დაბადების მოწმობა (ორიგინალი) და დაბადების მოწმობის ასლი ნოტარიულად დამოწმებული (მოსწავლის პასპორტის/პირადობის მოწმობის ასლი, ასეთის არსებობის შემთხვევაში), მშობლების პასპორტის/პირადობის მოწმობის ასლი.   ზემოთ აღნიშნული ერთ–ერთი დოკუმენტის წარმოუდგენლობა არ შეიძლება იყოს საფუძველი სკოლაში ჩარიცხვაზე უარის თქმის.

3.9. სახელმწიფო ავტორიზირებული/აკრედიტირებული სხვა ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებიდან მოსწავლის მიღებისას საჭირო დოკუმენტები:

– განცხადება დირექტორის სახელზე;

– მოსწავლის პირადი საქმე;

– სკოლის ბეჭდით და უფლებამოსილი პირის მიერ  დამოწმებული (სასწავლო წლის პერიოდში გადმოსვლის შემთხვევაში) მიმდინარე შეფასებების ფურცელი საგნების მიხედვით.

3.10. მოსწავლე ან/და მშობელი (კანონიერი წარმომადგენელი) სკოლაში მიღებისას   უნდა გაეცნოსსკოლის ავტორიზაციის/აკრედიტაციის მოწმობას, სკოლის წინამდებარე დებულებას,  შინაგანაწესს, საგანმანათლებლო პროგრამებს  და  სკოლის საქმიანობის მომწესრიგებელი სხვა დოკუმენტებს.

3.11. სკოლის, მოსწავლის ან/და მათი მშობლების (კანონიერი წარმომადგენლების) ურთიერთობები რეგულირდება წინამდებარე დებულებით და სკოლის ლოკალური აქტებით.

3.12. სკოლაში მიმდინარე საგანმანათლებლო პროცესი რეგულირდება (რეგლამენტირებულია) სკოლის მიერ დამოუკიდებლად შემუშავებული და დადგენილი სასკოლო–სასწავლო გეგმით და გაკვეთილების ცხრილით. აგრეთვე მასწავლებლებთან შეთანხმებული წლიური სასწავლო  გეგმით.

3.13.სკოლა მუშაობს ერთ ცვლაში (დღის), ხუთდღიანი კვირეული დატვირთვით. გაკვეთილების, შესვენებების ხანგრძლივობა განისაზღვრება მოქმედი კანონმდებლობის შესაბამისად.

3.14. სასწავლო წლის დაწყების,  დასრულების თარიღს და არდადეგების ხანგრძლივობას  განსაზღვრავს სკოლის დირექცია;

წლიური კალენდარი და სასწავლო გრაფიკი მტკიცდება დირექტორის ბრძანებით პედაგოგიურ საბჭოსთან შეთანხმებით.

3.15. სკოლაში კლასების რაოდენობა დამოკიდებულია  მოსწავლეთა (მოქალაქეების მიერ შემოტანილი განცხადებების რაოდენობაზე) რაოდენობაზე და საგანმანათლებლო (სასწავლო–აღმზრდელობითი) პროცესის განხორციელებისათვის საჭირო პირობებზე, ავტორიზაციით/აკრედიტაციით განსაზღვრული მოსწავლეთა მაქსიმალური რაოდენობის გათვალისწინებით.

3.16. სკოლას უფლება აქვს მოსწავლეთა მშობელების (კანონიერი წარმომადგენლების) მოთხოვნების გათვალისწინებით გახსნას გახანგრძლივებული ჯგუფები.

3.17.მოსწავლეთა მომზადების დონის შეფასება ხდება 10 ბალიანი სისტემით. მასწავლებელი (დამრიგებელი) ამოწმებს და აფასებს მოსწავლის: დავალებებს (მათ შორის საკონტროლოებს, ტესტებს), ზეპირ პასუხებს, პრეზენტაციებს, ჩართულობას. მათ მიერ მიღწეულ უნარების და ცოდნის შესაბამისად ავსებს ჟურნალს და  ელ.დღიურს.

3.18. წლის განმავლობაში გამოცდების/ტესტირებების  რაოდენობას კლასების მიხედვით ადგენს ხარისხის მართვის სამსახური, სკოლის დირექციასთან  შეთანხმებით.

3.19. კლსიდან კლასში გადაყვანის პრინციპებს ადგენს სკოლის დირექცია, პედაგოგიურ საბჭოსთან შეთანხმებით.

  1. საგანმანათლებლო პროცესის მონაწილეები

 (უფლებები და მოვალეობები)

4.1. საგანმანათლებლო პროცესის მონაწილეები (სუბიექტები) არიან   სკოლის მოსწავლეები, პედაგოგიური საბჭოს წევრები, მოსწავლეთა მშობლები (კანონიერი წარმომადგენლები);

4.2. სკოლის მოსწავლეებს უფლება აქვთ:

– მიიღონ სახელმწიფო საგანმანათლებლო სტანდარტის შესაბამისად ხარისხიანი ზოგადი განათლება (დაწყებითი, საბაზო, საშუალო საფეხურებზე) ;

– სახელმწიფო საგანმანათლებლო სტანდარტის შესაბამისად ისწავლონ ინდივიდუალური სასწავლო გეგმით, დაჩქარებული სასწავლო კურსით (აუცილებლობის არსებობის შემთხვევაში);

– უფასოდ ისარგებლონ სკოლის ბიბლიოთეკის წიგნადი ფონდით და საინფორმაციო რესურსებით;

– მიიღონ დამატებითი (ფასიანი) საგანამანათლებლო მომსახურება;

– საკუთარი ღირსების პატივისცემის;

– განავითაროს შემოქმედებითი შესაძლებლობები და ინტერესები;

– სინდისის, ინფორმაციის თავისუფლების. საკუთარი მოსაზრებების და შეფასებების გამოხატვის;

– დაცული იყოს ყველა სახის ფიზიკური და ფსიქოლოგიური ძალადობისაგან, პიროვნული შეურაცხყოფისაგან;

– გარანტირებულია უსაფრთხო და ჯანსაღი გარემოთი;

– ავადმყოფობის ან სხვა გარემოებების არსებობისას, რომელიც ხელს უშლის საგანმანათლებლო პროცესში მონაწილეობას, მიიღოს დამატებითი დახმარება;

– შექმნას სხვადასხვა სახის და შინაარსის კლუბები, წრეები, სექციები, რომლებიც არ ეწინააღმდეგება საქართველოს კანონმდებლობას და სკოლის მისიას/მიზნებს;

– შეთავაზოს სკოლის ადმინისტრაციას წინადადებები, სასკოლო-სასწავლო-აღმზრდელობითი პროგრამების გაუმჯობესებასთან დაკავშირებით;

– აირჩიოს სწავლება-სწავლის ფორმები;

– თავისუფლად დაესწრონ ღონისძიებებს, რომლებიც არ არის სასკოლო-სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული;

–  სწავლისა და შრომისათვის კარგი სანიტარულ-ჰიგიენური პირობები;

4.3. ეკრძალებათ:

–     სკოლის სხვა მოსწავლეებზე ფიზიკური და ფსიქოლოგიური ძალადობა;

– სკოლის სხვა მოსწავლეების სასკოლო-სასწავლო პროგრამით გაუთვალისწინებელ შრომით პროცესში ჩართვა მათი ან/და მშობლების (კანონიერი წარმომადგენლების) თანხმობის გარეშე.

–   სკოლის ტერიტორიაზე თამბაქოს მოწევა, სპირტიანი სასმელების და ნარკოტიკული ნივთიერებების მოხმარება, ბილწსიტყვაობა;

–  სკოლის მოსწავლეების იძულება გაერთიანდნენ საზოგადოებრივ, საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ, რელიგიურ ორგანიზაციებში (გაერთიანებებში), მოძრაობებში და პარტიებში. აგრეთვე  მათი იძულებით ჩართვა აღნიშნული ორგანიზაციების საქმიანობაში, სააგიტაციო კომპანიებში და პოლიტიკურ აქციებში:

4.4 სკოლის მოსწავლეები ვალდებული არიან:

– დაიცვან სკოლის ლოკალური აქტებით გათვალისწინებული სკოლის დებულება,  შინაგანაწესი.

– სასკოლო-სასწავლო გეგმის შესაბამისად დაესწრონ გაკვეთილებს და ისწავლონ კეთილსინდისიერად;

– გაუფრთხილდენ სკოლის ქონებას;

– პატივისცემით მოეპყრან საგანმანათლებლო პროცესის სხვა მონაწილეებს (სუბიექტებს), მათ პატივსა და ღირსებას;

– შეასრულოს სკოლის თანამშრომლების კანონიერი მოთხოვნები;

–  ყველა კონფლიქტური სიტუაცია გადწყვიტოს მშვიდობიანად, მიმართოს დახმარებისათვის/რჩევისათვი სკოლის თანამშრომლებს, მშობლებს (კანონიერ წარმომადგენლებს);

სკოლის დისციპლინა სკოლაში ეფუძნება მოსწავლეების, პედაგოგიური პერსონალის და სკოლის სხვა თანამშროლების მხრიდან ადამიანური ღირსებების პატივისცემას;

4.5. სკოლის მოსწავლეების მშობლებს (კანონიერ წარმომადგენლებს) უფლება აქვთ:

– დაიცვან ბავშვის კანონიერი უფლებები და ინტერესები, მიიღონ მონაწილეობა სკოლის ცხოვრებაში.

– გაეცნოს სკოლის საგანმანათლებლო პროცესების შინაარსს და მიმდინარეობას, აგრეთვე მიიღოს ინფორმაცია თავისი ბავშვის (ბავშვების) შეფასებების და მოსწრებების შესახებ;

4.6. მოსწავლეების მშობლები (კანონიერი წარმომადგენლები) ვალდებული არიან:

– დაიცვან სკოლის დებულება და სკოლის შინაგანაწესი იმ ნაწილში, რომელიც ეხება მათ უფლებებს და მოვალეობებს;

– უზრუნველყონ მოსწავლეების მიერ ზოგადი განათლების მიღების შესაძლებლობა და პირობები;

მშობლებს (კანონიერი წარმომადგენლებს) ეკისრებათ პასუხისმგებლობა  მოსწავლეების აღზრდაზე,  მათ მიერ ზოგადი განათლების მიღებაზე;

მშობლის (კანონიერი წარმომადგენლის) სხვა უფლებები და მოვალეობები შეიძლება განისაზღვროს/დადგინდეს სკოლასა და მშობელს შორის გაფორმებული ხელშეკრულებით, რომელიც არ უნდა ეწინააღმდეგებოდეს მოქმედ კანონმდებლობას და წინამდებარე დებულებას;

4.7. სკოლის თანამშრომლებს მიეკუთვნებიან პედაგოგიური მუშაკები, სასწავლო–სააღმზრდელო პერსონალი და სკოლის სხვა თანამშრომლები. სკოლის თანამშრომლებს უფლება აქვთ:

– წინამდებარე დებულებით განსაზღვრული წესით, მიიღოს სკოლის საქმიანობაში მონაწილეობა.

– დაიცვან პროფესიული პატივი და ღირსება;

– მიიღონ შრომის წახალისების მორალური და მატერიალური სტიმულები;

– დროულად და სრულად მიიღონ კუთვნილი შრომის ანაზღაურება;

– შეასრულონ სამუშაო რომელიც გათვალისწინებულა შრომითი ხელშეკრულებით (კონტრაქტით);

– უსაფრთხო შრომის პირობების და გარემოს, რომელიც უნდა შეესაბამებოდეს ჰიგიენის, უსაფრთხოების მოთხოვნებს/წესებს და მოქმედ კანონმდებლობას.

4.8. სკოლის თანამშრომლები ვალდებული არიან დაიცვან: სკოლის დებულება; ეთიკის კოდექსი; შრომის შინაგანაწესი;  შრომითი ხელშეკრულების (კონტრაქტის) პირობები; თანამდებობრიბი და სხვა ინსტრუქციები;  ითანამშრომლოს მოსწავლეთა ოჯახებთან სწავლისა და აღზრდის საკითხებთან დაკავშირებით, ხელი შეუწყოს მშობელთა საგანმანათლებლო მომსახურების მოთხოვნების დაკმაყოფილებას; აღმოუჩინოს მოსწავლეს კონფლიქტური სიტუაციის გადაჭრისას დახმარება და მხარდაჭერა;

4.9. სკოლის პედაგოგიურ თანამშრომლებს უფლება აქვთ:

– თავისუფლად შეარჩიონ და გამოიყენონ სწავლება–სწავლისა და აღზრდის მეთოდები, სასწავლო მასალები (მათ შორის დამხმარე) და სახელმძღვანელოები, აგრეთვე მოსწავლეთა შეფასების მეთოდები კანონმდებლობით დადგენილი წესის შესაბამისად ;

– აიმაღლონ (პირადი, პროფესიული) კავალიფიკაცია;

– კვალიფიკაციის შესაბამისად, ნებაყოფლობით ჩააბაროს სახელმწიფოს მიერ ორგანიზებული/დადგენილი მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდები, დააგროვოს კრედიტ ქულები, გამოცდების წარმატებით გავლის შემთხვევაში მიიღოს შესაბამისი სერტიფიკატი;

4.10. პედაგოგიური თანამშრომლები ვალდებული არიან დაიცვან:

– სკოლის დებულება;

–   შინაგანაწესი;

– შრომითო ხელშეკრულების (კონტრაქტის) პირობები;

–  თანამდებობრივი და სხვა ინსტრუქციები;

– ითანამშრომლოს მოსწავლეთა ოჯახებთან სწავლისა და აღზრდის საკითხებთან დაკავშირებით, ხელი შეუწყოს მშობელთა საგანმანათლებლო მომსახურების მოთხოვნების დაკმაყოფილებას;

– აღმოუჩინოს მოსწავლეს კონფლიქტური სიტუაციის გადაჭრისას დახმარება და მხარდაჭერა;

4.11. პედაგოგიური მუშაკების სასწავლო დატვირთვა (პედაგოგიური მოღვაწეობა) განისაზღვრება სასკოლო–სასწავლო გეგმის და სასწავლო პროგრამით განსაზღვრული  საათების რაოდენობის, სასკოლო პროცესის პედაგოგიური კადრებით უზრუნველყოფის შესაძლებლობის, სკოლაში მუშაობის სხვა პირობების შესაბამისად.

4.12. სამსახურეობრივი (დისციპლინარული წარმოება) მოკვლევა სკოლის პედაგოგიური პერსონალის მიერ პროფესიული ქცევის ნორმების დარღვევასთან დაკავშირებით შეიძლება დაიწყოს ადმინისტრაციის ინიციატივით ან/და შემოსული საჩივრის/განცხადების (სავალდებულოა წერილობითი ფორმის დაცვა) საფუძველზე. საჩივრის/განცხადების ასლი უნდა გადაეცეს პედაგოგიურ მუშაკს, რომელსაც ეხება აღნიშნული საჩივარი/განცხადება;

სამსახურეობრივი მოკვლევის (დისციპლინარული წარმოების) მომდინარეობა და ფაქტების შეფასების შედეგად მიღებული საბოლოო გადაწყვეტილება შეიძლება საჯაროდ გამოქვეყნდეს, მხოლოდ დაინტერესებული პედაგოგიური მუშაკის თანხმობით გარდა კანონმდებლობით გათვალისწინებული შემთხვევებისა, რომელიც  ამ წესიდან  გამონაკლისს წარმოადგენს;

4.13. სკოლის საშტატო განაკვეთით გათვალისწინებულ თანამშრომელთა  დაკომპლექტება ხდება შრომითი ხელშეკრულებების (კონტრაქტების) გაფორმების საფუძველზე, განუსაზღვრული ვადით.შრომითი კანონმდებლობით გათვალისწინებით შესაძლებელია გაფორმდეს ვადიანი შრომითი ხელშეკრულებებიც  (კონტრაქტები);

4.14. სკოლის თანამშრომელებზე შრომის ანაზღაურება და თანამდებობრივი სარგო გაიცემა შრომითი ხელშეკრულებით (კონტრაქტით) გათვალისწინებული სამუშაოს და ფუნქციონალური მოვალეობების შესრულებისათვის.

  1. სკოლის მართვა

5.1. სკოლის მართვა ხდება მოქმედი კანონმდებლობის შესაბამისად, შპს „სასწავლო ცენტრი მერმისის“  წესდებით და წინამდებარე დებულების შესაბამისად.

5.2. სკოლის მართვის ორგანოებს წარმოადგენს:  სკოლის დირექტორი, დებულებებით.

5.3. დებულება განსაზღვრავს სკოლის სტრუქტურას, სკოლის მმართველობითი ორგანოების კომპეტენციებს, მათი შექმნის წესს, უფლებამოსილების ვადებს და საქმიანობის წესს.

5.4. სკოლის დამფუძნებლების და შპს „სასწავლო ცენტრი მერმისის“ დირექტორის კომპეტენციას სკოლის მართვის სფეროში მიეკუთვნება:

– სკოლის  დებულების ან/და შინაგანაწესის დამტკიცება, მასში ცვლილებების შეტანა;

– ფინანსური საქმიანობის კონტროლი;

– სკოლის რეორგანიზაცია და ლიკვიდაცია, მისი საქმიანობის/ტიპის მიმართულების შეცვლა, მათ შორის სალიკვიდაციო კომისიის დანიშვნა, შუალედური და შემაჯამებელი სალიკვიდაციო ბალანსის დამტკიცება:

– სკოლის განსაკუთრებით ფასიანი ნივთების ჩამონათვალის დადგენა და ამ ჩამონათვალიდან ნივთების ამორიცხვა;

– სკოლის მფლობელობაში უძრავი ქონების გადაცემის და გამოთხოვის გადაწყვეტილების მიღება;

– სკოლის მიერ ქონებასთან დაკავშირებულ გარიგებების მოწონება (თანხმობის მიცემა) და გადაწყვეტილებების მიღება;

– სკოლის ფინანსური და საგადასახადო ანგარიშგების საქმიანობის კონტროლი;

5.5. სკოლის უშუალო ხელმძღვანელობას და მართვას ახორციელებს დამფუძნებელი, რომელიც ასევე დირექტორია.

5.5.1. სკოლის დირექტორის კომპეტენციებს განეკუთვნება სკოლის მიმდინარე საქმიანობების მართვა,

5.5.2. სკოლის დირექტორი მოქმედებს თავის კომპეტენციის ფარგლებში, მათ შორის წარმოადგენს სკოლას და მის ინტერესებს,  სკოლის სახელით დებს გარიგებებს, ღებულობს მონაწილეობას მოლაპარაკებებში, ამტკიცებს სკოლის საშტატო განრიგს, საფინანსო–სამეურნეო საქმიანობის გეგმას, სკოლის საქმიანობის მარეგლამენტირებელ შიდა/ლოკალურ დოკუმენტებს, გამოსცემს ბრძანებებს და განკარგულებებს, რომელთა შესრულებაც სავალდებულოა სკოლის ყველა მუშაკისათვის.

5.5.3. დირექტორი წარმოადგენს სკოლის ერთპიროვნულ აღმასრულებელ ორგანოს.

5.5.4. სკოლის დირექტორი თავისი უფლებების რეალიზაციისას და მოვალეობების შესრულებისას ვალდებულია იმოქმედოს კეთილსინდისიერად და გონივრულად სკოლის ინტერესების გათვალისწინებით.

5.5.5 სკოლის დირექტორს, კანონმდებლობის შესაბამისად ეკისრება სრული მატერიალური პასუხისმგებლობა სკოლისათვის მიყენებული ზიანისათვის, რომელიც გამოწვეულია მისი ბრალეული მოქმედებით (უმოქმედობით), მათ შორის სკოლის ქონების დაკარგვის შემთხვევაში.

5.5.6 სკოლის დირექტორის მოვალეობები არ შეიძლება სრულდებოდეს შეთავსებით. დირექტორის თანამდებობის შეთავსება სხვა ხელმძღვანელი თანამდებობებით (გარდა სამეცნიერო, სამეცნიერო–მეთოდური ხელმძღვანელობა) სკოლის შიგნით ან/და სკოლის გარეთ არ დაიშვება.

5.5.7. დირექტორს ეკისრება პასუხისმგებლობა:

– სასკოლო–სასწავლო გეგმის შესაბამისად სასწავლო პროგრამების არასრულად განხორციელებისათვის;

– საგანმანათლებლო (სასკოლო–სასწავლო) პროცესის მიმდინარეობისას მოსწავლეების და სკოლის თანამშრომლების სიცოცხლესა და ჯანმრთელობაზე;

– მოსწავლეთა და სკოლის თანამშრომელთა უფლებებისა და თავისუფლებების დარღვევისათვის;

– კანონმდებლობით გათვალისწინებულ სხვა შემთხვევებში;

5.5.8. სასწავლო–სააღმზრდელო პროცესის სრულყოფის და განვითარების, პედაგოგიური პერსონალის პროფესიული დახელოვნების და შემოქმედებითი ზრდის  მიზნით  სკოლაში მოქმედებს პედაგოგიური საბჭო – რომელიც არის კოლეგიალური ორგანო და აერთიანებს სკოლის ყველა პედაგოგიურ მუშაკს.

5.5.9. პედაგოგიური საბჭოს სხდომები ტარდება სკოლის დირექტორის მოწვევით საჭიროებისამებრ, მაგრამ არანაკლებ წელიწადში ორჯერ.პედაგოგიური საბჭოს რიგგარეშე სხდომა იმართება სკოლის ყველა პედაგოგის არანაკლებ 1/3 (ერთი მესამედის) მოწვევით (ინიციატივით).

5.5.10. პედაგოგიური საბჭო უფლებამოსილია და მის  გადაწყვეტილებებს ძალა აქვს, თუ სხდომას ესწრება სკოლის ყველა პედაგოგიური მუშაკის არანაკლებ 2/3 და მის გადაწყვეტილებებს მხარი დაუჭირა/კენჭი უყარა სხდომაზე მყოფ პედაგოგთა ნახევარზე მეტმა, კენჭისყრის პროცედურები განისაზღვრება პედაგოგიური საბჭოს მიერ. პედაგოგიური საბჭოს გადაწყვეტილებები ხორციელდება სკოლის დირექტორის ბრძანებით.

5.5.11.პედაგოგიური საბჭო სკოლის დირექტორის თავმჯდომარეობით:

– იხილავს საგანამანათლებლო შინაარსის სხვადასხვა ვარიანტებს   და არჩევს  მათი რეალიზაციის/განხორციელების საშუალებებს, სასწავლო–აღმზრდელობითი პროცესის მეთოდებს,  ფორმებს.

– სკოლის დირექტორთან შეთანხმებით, საფეხურებისა და საგნების შესაბამისად ამტკიცებს ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრის მიერ გრიფმინიჭებული სახელმძღვანელოებიდან პედაგოგების მიერ შერჩეული, სასწავლო წლის განმავლობაში გამოსაყენებელი სახელმძღვანელოების ნუსხას;

– ორგანიზებას უწევს სამუშაოებს (დაგეგმვა, განხორციელება) პედაგოგიური მუშაკების კვალიფიკაციის ამაღლების, მათი შემოქმედებითი ინიციატივების განვითარება–ხელშეწყობის მიზნით.

– იღებს გადაწყვეტილებებს  მიმდინარე კალენდარულ წელს შუალედური ტესტირების, გამოცდის  ან/და ჩათვლის ფორმით ჩატარებასთან დაკავშირებით.

– იღებს გადაწყვეტილებებს მოსწავლის მომდევნო კლასში გადაყვანასთან, მომდევნო კლასში პირობით გადაყვანასთან (საშემოდგომო გამოცდა) დაკავშირებით. აგრეთვე მოსწავლის მშობლებთან (კანონიერ წარმომადგენლებთან) შეთანხმებით იღებს გადაწყვეტილებას მოსწავლის მომდევნო სასწავლო წლისათვის იგივე კლასში დატოვებასთან  ან/და სწავლის სხვა ფორმით გაგრძელების დაკავშირებით.

– განიხილავს წლიურ კალენდარულ სასწავლო გეგმას; ამტკიცებს სასკოლო სასწავლო გეგ

მებს;

– იღებს გადაწყვეტილებებს წარმატებულ მოსწავლეთა დაჯილდოვების შესახებ;

  1. თანამშრომელთა სამსახურში მიღების და ანაზღაურების წესი

6.1. სკოლის თანამშრომელთა სამსახურში მიღება რეგულირდება წინამდებარე დებულებით  და  მასწავლებლის აკადემიური თანამდებობის დასაკავებელი კონკურსის დებულებით..

6.2. საშტატო განრიგის შესაბამისად, ვაკანსიის არსებობის შემთხვევაში თანამშრომელთა სამსახურში მიღება, პედაგოგიური კადრების განაწილება საფეხურების და კლასების მიხედვით, პასუხისმგებლობა მათი კვალიფიკაციის დონის შესაბამისობაზე   სკოლის დირექტორის კომპეტენციას განეკუთვნება;

6.3.სკოლის თანამშრომლებსა და სკოლას შორის ურთიერთობა რეგულირდება წერილობითი ფორმით შედგენილი შრომითი ხელშეკრულებით (კონტრაქტით). კონტრაქტის პირობები არ შეიძლება ეწინააღმდეგებოდეს საქართველოს შრომით კანონთა კოდექს.

6.4. მასწავლებელი შეიძლება იყოს პირი,  რომელიც სერტიფიცირებულია ზოგადი განათლების შესახებ კანონით და საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს მიერ დადგენილი წესით და დასტურდება შესაბამისი დოკუმენტით (დიპლომი, სერტიფიკატი);

ა)  დაწყებითი საფეხურის   მასწავლებელი – მასწავლებელი,  რომელსაც აქვს საჭირო კვალიფიკაცია იმისათვის,  რომ ასწავლოს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგანი ან საგნობრივი ჯგუფი  დაწყებით საფეხურზე; ბ)  საგნის მასწავლებელი – მასწავლებელი,  რომელსაც აქვს საჭირო კვალიფიკაცია იმისათვის,  რომ ასწავლოს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული ერთი ან რამდენიმე საგანი საბაზო ან/და საშუალო საფეხურზე; გ)  საგნობრივი ჯგუფის მასწავლებელი; – მასწავლებელი,  რომელსაც აქვს საჭირო კვალიფიკაცია იმისათვის,  რომ ასწავლოს ყველა საგანი,  რომელიც ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ ერთ საგნობრივ ჯგუფშია გაერთიანებული, საბაზო ან/და საშუალო საფეხურზე; დ)  სახელოვნებო ან სასპორტო საგნის/საგნობრივი ჯგუფის მასწავლებელი – ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სახელოვნებო ან სასპორტო საგნის/საგნობრივი ჯგუფის მასწავლებელი; ე) სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეთა მასწავლებელი – მასწავლებელი,  რომელსაც აქვს საჭირო კვალიფიკაცია იმისათვის,  რომ ასწავლოს სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეებს.

6.5. მასწავლებელი არ შეიძლება იყოს ნასამართლობის მქონე პირი ან/და პირი რომელსაც ჯანმრთელობის მდგომარეობა არ უწყობს ხელს.

6.6. შრომითი ხელშეკრულებით (კონტრაქტით) გათვალისწინებული სამუშაოების შესრულებისათვის სკოლის მუშაკს ეძლევა შრომითი ანაზღაურება (ხელფასი) თვეში ერთხელ. სკოლის მუშაკის მიერ  სხვა სამუშაოს შესრულება, რომელიც შრომითი ხელშეკრულებით (კონტრაქტით) არ რეგულირდება, ანაზღაურდება დამატებითი შრომითი ურთიერთობის (კონტრაქტის) ფარგლებში, გამონაკლისს წარმოადგენს კანონმდებლობით განსაზღვრული შემთხვევები;

6.7. სკოლის მუშაკების სახელფასო განაკვეთი დგინდება სკოლის დირექციის მიერ; მუშაკებს ასევე უფლება აქვთ მიიღონ ხელფასზე დანამატი, პრემია სხვა სახის წამახალისებელი ხასიათის ფულადი ან/და მატერიალური კომპენსაცია;

6.8. პრემია ან მატერიალური წახალისება მასწალებელმა შეიძლება მიიღოს ნებისმიერ აქტივობაში, რაც დაკავშირებულია პირად (სკოლის სახელით) ან მოსწავლის წარმატებასთან, რომელიც ახდენს სკოლის  პოპულარიზაციას.

6.9.  სანქცია გაფრთხილების, შენიშვნის, საყვედურის, უკიდურეს შემთხვევაში გათავისუფლების შესახებ  მასწავლებელმა  შეიძლება მიიღოს  ხელშეკრულების დარღვევის, პროფესიული საქმიანობის არაჯეროვნად შესრულების,პედაგოგის ეთიკის და სხვა ნორმატიული დოკუმენტებით განსაზღვრული დარღვევების  აღმოჩენის შემთხვევაში.

  1. საქმიანობის მარეგულირებელი დოკუმენტები

7.1. წინამდებარე დებულებით განსაზღვრული საქმიანობის უზრუნველყოფის მიზნით, სკოლა გამოსცემ შემდეგი სახის ლოკალურ აქტებს:

– სკოლის შინაგანაწესი;

– დირექტორის ბრძანებები,დადგენილება, მითითება და განკარგულებები;

– თანამდებობრივი ინსტრუქციები;

–  სამსახურის დებულება;

– სასკოლო – სასწავლო გეგმა;

– სკოლის სასწავლო-აღმზრდელობითი და საფინანსო-ეკონომიკური ხასიათის მარეგულირებელი სხვა ლოკალური აქტები;

7.2. სკოლის ლოკალური აქტების შემუშავება და მიღება ხდება სკოლის მმართველობითი ორგანოების მიერ, ამ დებულებით განსაზღვრული წესით უფლებამოსილების ფარგლებში და კანონიერ იურიდიულ ძალას იძენს დირექტორის ბრძანებით, რომელიც არ უნდა ეწინააღმდეგებოდეს მოქმედ კანონმდებლობას;

7.3. პირები, რომლებთანაც ფორმდება შრომითი ხელშეკრულება (კონტრაქტი), საგანმანათლებლო მომსახურების ხელშეკრულება – I, II, III საფეხურის მოსწავლეთა მშობლები (კანონიერი წარმომადგენლები) უნდა გაეცნონ წინამდებარე დოკუმენტს.

 

7.4.წინამდებარე დოკუმენტის ტექსტი უნდა გამოქვეყნდეს საჯაროდ, მასწავლებლებისათვის,  მოსწავლეებისათვის და მშობლებისათვის (კანონიერი წარმომადგენლები) ხელმისაწვდომ ადგილას.